روايات

رواية بعد فوات الاوان الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين هاني

رواية بعد فوات الاوان الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين هاني

رواية بعد فوات الاوان الجزء الثاني عشر

رواية بعد فوات الاوان البارت الثاني عشر

رواية بعد فوات الاوان الحلقة الثانية عشر

تاني يوم عند خديجه
خديجه: يحيي انا عاوزه اروح لماما اعد عندها اسبوع
يحيي: لا
خديجه: يحيي انا مخنوقه وتعبانه ومحتاجه اروح اعد عندها اسبوع
يحيي بلهفه عليها هي اول مره تشوفها: مالك فيكي اي اي للي وجعك طيب البسي هنروح لدكتور
خديجه: مفيش حاجه لكل ده انا بس نفسيتي تعبانه وعاوزه اروح عندها
يحيي: لا وسابها ونزل وراح لهبه
هبه: اتفضل ياحبيبي
يحيي: انا جاي اخدك لخديجه وتعدي معانا اسبوع
هبه: ليه مالها خديجه
يحيي: كانت عايزة تجيلك تعد معاكي بس انا قولت لا مبعرفش اعد في البيت وهي مش موجوده
هبه: ربنا يخليكم لبعض ياحبايبي طيب انا هقوم البس ونزلو وراحو خديجه : ماما
يحيي: اهو جبتها ليكي وهتعد معانا اسبوع كمان واعدو مع بعض وعدا شهرين و امنيه حامل في الشهر الاول والكل مبسوط في حياتو وخديجه بدات تحس ان يحيي حبها بسبب اهتمامو وحنيتو عليها وكانت فرحانه لغايت لما حصل ان
رن فون يحيي وكان ابو سلمي
ابو سلمي: الحقني يابني سلمي مو، تت نفس، ها وبين الحيا والمو، ت
يحيي: طيب انا جاي ومشي بسرعه
كانت خديجه سامعه المكالمة قررت ان هي تروح وراه تشوف هو هيعمل اي
وصل المستشفى دخل
يحيي: ها عامله ايه دلوقتى
ابو سلمي: الدكتور قال ان حالتها بتق مستقره شويه
يحيي: طيب كويس روح انتا هات العلاج وانا هخش اطمن عليها
وصلت خديجه وشافت يحيي وهو داخل للاوضه
يحيي: ليه عملتي في نفسك كده
سلمي: يحيي يحيي وحشتني اوى انا اسفه والله انا بحبك
يحيي: وانا كمان بحبك
سمعت خديجه الجمله دي ومشيت يحيي: بس زي اختي ياسلمي انا خلاص مبقتش بحبك انا بحب مراتي وانتي زي هنا وانتي تنسي الماضي وتعيشي حياتك وتوعديني بكدا
سلمي: اوعدك
يحيي: وانا اخوكي الكبير لو عوزتي ايي حاجه تكلميني علي طول ومشي وهنا نقدر نقول ان يحيي حب خديجه من اول يوم جواز ليهم وكان مستني فرصه مناسبه يعترف ليها وكان عيد ميلادها بس دلوقتي فات الاوان علي اعترافو
روح البيت نادا عليها ملقهاش دخل الاوضه لقا الدولاب فاضي وفي ورقه علي السرير
عارفه انك دلوقتي لما مسكت الورقه دي طلقتني وانك رجعت لحب حياتك اتمنا ليك حياه سعيده وانا اوعدك انك مش هتشوف وشي تاني خديجه
قرا الورقه ودموعو نزلت غبيه ازاي فكرة كدا ورن عليها تلفونها مقفول رن علي هبه مش عندها فضل يدور عليها طول النهار مالهاش وجود
عند خديجه وصلت لبنان عند منه واعدت معاه وطبعا ك
محدش يعرف عنها حاجه جماعه طبعا هي مرحتش لمامتها عشان متجرحهاش لما تعرف فعشان كده سافرت من غير ماتقول وعدا اسبوع وبعتت خديجه رسالة لمامتها وقالت ماما انا كويسه متقليش عليا لما اهدا واكون كويسه هرجع وقفلت تلفونها ويحيي بيدور عليها في كل مكان ومش قادر على بعدها
بعد تلت سنين يحيي حياتو بقت وحشه اوي وهبه بردو بس بتطمن لما خديجه تبعتلها رسايل وتطمنها من كل فتره
احمد جاب حور وعندها سنتين وهنا عندها سيف عندو سنه
عند خديجه
ادم: يابنتي بقالي شهرين بطلبك للجوزا
خديجه: يابني منتا الي تاعب نفسك على فاضي
ادم: يابت اسمعي كلامي خدي الي بيحبك وهيدلعك
خديجه: ياجدع
ادم: ايوه يابنتي اومال اي
خديجه: امممم
ادم: حني عليا بقا وانا والله العظيم بحبك اوي
خديجه: خلاص انا موافقه نتخطب انهارده وبكره ننزل القاهرة
ادم: اخيرا وطلع من جيبو دبل
خديجه: اي ده انتا ماشي بيهم
ادم: ايوه والله اعمل ايه منتي مف،تريه
ضحكت خديجه ولبسو الدبله وقالت ياريت تعوضني عن حياتي القديمه وتنسيني حبو
ادم: هنسيكي وساعتها هتعرفي اني بحبك بجد وتاني يوم حجزو طياره ونزلو القاهرة بعد تلت سنين غربه بيعيده عن حياتها نزلت وروحت على بيت مامتها بفتح الباب ونادت ماما هبه بصت ليحيي وجريت عليها خديجه: وحشتيني اوى ياماما انا اسفة بس كان لازم اراجع تفكيري عشان اقدر اكمل وقالت وبعدين بصي ونادت علي ادم ده خطيبي ادم ياماما
يحيي: خطيبك وانتي متجوزه ياهانم
خديجه بصدمه: انتا هنا بتعمل ايه وبعدين مين دي الي متجوزه احنا متطلقين
يحيي: فين ده انا قولتلك انتي طالق انا قولتلك تعالي هنروح نتطلق ها ردي عليا وراح ضر، بها بقل، م علي وشها حرام عليكي انا بتعذب بقالي تلت سنين وانتي جايه تقولي مخطوبه مشيتي ليه سمعتي نص الحقيقه ومكملتيش بقيت الحقيقه سمعتي وانا بقولها وانا كمان بحبك بس مسمتعيش ان بقولها بحبك زي اختي وانا بحب مراتي ليه تمشي ومتكمليش بقيت الحقيقه تلت سنين مش عارف ولا اكل ولا اشرب ولا انام تلت سنين بدور عليكي في كل حتة ردة خديجه وقالت انتا بقالك تلت سنين انا بقا بقالي سبع سنين بتعذب من حبك وانتا ولا هنا اربع سنين في الكليه بحبك وانتا مكنتش شايفني اصلا مشوفتنيش غير لما عرفت ان سلمي مش بتحبني يعني لو غير كده مكنتش هتشوفني اصلا بس انتا عارف ده غطي من الأول غلطي لما اعدت اربع سنين احبك وهو اصلا مكنش في امل اصلا بس بردو حبيتك وفضلت موهومه بحبك لدرجه ان خبك تعبني ضمر، لي قلبي وكسر، ني جيه وقت الرحلة كنت رايحه وانا ناويه اني انساك بس كان فيه راي تاني وانتا لما جتلي انا كان نفسى يكون حقيقي بتحبني بس اصدمت يعني ماتشوفني تجبي تقولي عشان ترجع حبيتك وقلبي اتوجع انتا مكنش فيي دماغك حاجه حته لما هربت من الدنيا كلها انا الي اتوجعت وانتا جاي تقولي انا بتعذب بقالي تلت سنين
يحيي: بس كان لازم تفهمي وتسمعي انا بحبك من اول يوم وكنت مستني عيد ميلادك عشان تعرفي وتحسي ومفتكريش في حاجه تانيه انا بحبك ياخديجه
خديجه: خلاص يا يحيي مبقاش ينفع احنا فشلانا ومشيت
عدا شهرين ويحيي بيحاول يرجعها وهي مش راضيه لغايت ماجيه يوم
يحيي جاب ورد ووفق في نص الجامعه في دخول خديجه
خديجه ماشيه ومش واخده بالها منو ووفقت لما ناده عليها
يحيي: خديجه انا دلوقتي بطلب ايدك بجد ومن كل قلبي بقول ليكي بحبك وانتي اغلا حد في حياتي تعالي نبدا صفحه جديده وانا إوعدك اني مش هخليكي تشوفي غير الفرح وبس بحبك والله مش قادر علي بعدك تتجوزيني بصت ليه خديجه بدموع وقالت ايوه وجريت عليه وحضنتو واعدت تعيط وهو شاالها واعد يلف بيها والكل سقف واتجوزو وعاشو حياه سعيده وجابو ولد وسموه روحيم
تمت يارب تكون عجبتكو قولولي رأيكو

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بعد فوات الاوان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى